Mediahill.cz

Právě se nacházíte:      Jak na to?
Náhled článku

Datum vložení 17. 8. 2011

Chyba
Chyba

Jak vyrobit inzerát?

Správně představit nějaký produkt či službu bývá velmi obtížné. Je to podobné, jako když se chceme prezentovat na veřejnosti. Stačí drobné zakoktání či nevhodné gesto a vaše renomé může být nadobro ztracené. Stejně to platí u jakékoliv reklamy. Překlep, typografická chyba, nevhodná nebo nekvalitní fotografie, špatně zvolené barvy degradují váš inzerát natolik, že vaše celkové snažení přišlo vniveč. Co tedy musíme udělat, aby reklama fungovala, jak má?


Nejčastější chyba
Odpovědět na výše zmíněné otázky není snadné. Nejčastější chybou je, že se navrhuje reklama, aniž by tvůrce přemýšlel nad tím, komu bude ona reklama předkládána. Tedy v prvé řadě by tvůrce reklamy měl přemýšlet o vhodných médiích, ve kterých inzerát uveřejní, a pak se teprve pustit do samotné tvorby. Protože pro každé médium se hodí odlišná forma komunikace se čtenáři daného média. Připodobnit se to opět dá vhodné volbě oblečení při vaší návštěvě určitých druhů zařízení jako divadla, bazénu, posilovny apod. Zajisté si do posilovny nebo do bazénu neoblečete smoking, naopak do divadla nepůjdete v plavkách, že? Ale o výběru vhodných médií by se dala napsat celá kniha, proto toto téma raději opustíme.

Někdy méně je více
Druhou nejčastější chybou při výrobě inzerátu je, že do něj chceme doslova „nacpat“ co nejvíce informací, barev a někdy i fotek. I zde platí známé pořekadlo, které říká: „Někdy méně je více!“ Krásným příkladem jsou inzeráty na hodinky a šperky, které většinou obsahuji fotografii pohledné modelky, nebo charizmatického může, kteří na svém těle zřetelně ukazují produkt, který se inzeruje. Na takových inzerátech většinou bývá jen logo firmy, která produkt vyrábí, pár řádků o produktu, případně internetové stránky a vhodný slogan. Takový inzerát je nepřeplácaný, jednoduchý, grafický čistý a dotažený k dokonalosti, aby každého zaujal. Z vlastní zkušenosti víte, že tyto inzeráty moc dobře fungují!
Samozřejmě ale platí, že tento druh a formu reklamy nelze použít při každé příležitosti. Jsou média, např. zaměřená na benefici a charitu, kde by takováto komunikace byla naprosto nevhodná. Tímto se vracíme k první nejčastější chybě a k utvrzení, že je velmi důležité znát dobře médium, kde chceme své produkty a služby prezentovat, a až pak tvořit reklamu. Nikdy naopak!

Co do reklamy nepatří?
Když už se dostanete k samotné tvorbě reklamy, měli byste mít na paměti, že méně je více. Vytvářejte jasná a stručná sdělení! Tak dlouho obrušujte váš původní záměr, až dosáhnete stádia, kdy vaše inzertní sdělení bude jako vyleštěný diamant. Skoro každému z vás se při pohledu na vyleštění diamant rozzáří oči štěstím, při pohledu na tu krásu. Stejné to pak bude s vaší reklamou. V záplavě nekonečného počtu reklama a inzerce pak vaše reklama bude zářit jako maják. Abyste takového stavu dosáhli, nesmíte zapomenout na jednu věc. Reklama vás musí identifikovat! Musí být na první pohled patrné, že je to vaše reklama, že každý hned ví, o koho jde. Proto na inzerátech nezapomínejte na vaše logo, značku produktu a nějaký kontakt (např. adresa internetových stránek), kde každý získá další informace.
Druhou důležitou věcí, na kterou nesmíte zapomenout, je vhodný výběr a volba kvalitní fotografie vašeho produktu či služby. Fotografie bývá alfou a omegou všech inzerátů! Pokud fotografie není nosným motivem vašeho inzerátu, pak ji musíte nahradit velmi kvalitním sloganem, který dokáže zaujmout. Stejně tak dbejte o celkovou koncepci inzerátu, jeho typografii a kvalitní grafické zpracování.

Nesnažte se vyrábět svou reklamu po domácky na koleně, ale raději se obraťte na profesionály. Přijde to sice na víc peněz, ale určitě se to vyplatí. Taky se doma sami nestříháte a nešijete si šaty, nebo se pletu?
Pokud se nemáte na koho obrátit,obraťte se s důvěrou na nás. Rádi vám poradíme a poskytneme cenné informace. Máme 10leté zkušenosti.

Autor Radek Holík



Zpět