Mediahill.cz

Právě se nacházíte:      Jak na to?
Náhled článku

Datum vložení 30. 5. 2013

Chyba
Chyba
Chyba
Chyba

Dobrý marketing klíčovým faktorem úspěchu

Nejlepšími českými značkami podle marketingových ředitelů jsou Škoda Auto, Kofola a Pilsner Urquell. Naopak vyhasínají jména jako Walter, Řempo či prací prášek Merkur. Čím to je, proč některé značky stagnují či ztrácejí své tržní postavení, jiné naopak svojí pozici dlouhodobě posilují? Odpověď lze najít ve studii reklamní agentury Ogilvy & Mather s názvem Tradiční české značky v roce 2013.


Marketingová agentura Ogilvy & Mather provedla studii úspěšnosti českých značek, které se zúčastnilo 300 marketingových ředitelů. Mezi úspěšné značky se řadí Škoda Auto, Baťa či Pilsner Urquell. Jedná se o tradiční značky, u kterých se potvrdilo pravidlo, že sázka na tradici byla sázkou na jistotu. Toto pravidlo ale v dnešní době již neplatí univerzálně. Výjimku najdeme v potravinách, kde tradice může být stále bodem, o který se dá opřít, a jasným důkazem je úspěch značky Kofola, ale i dalších, jako je Pribináček, Orion, Becherovka či Mattoni. Co je ale podstatné pro úspěch těchto značek?

Ze studie agentury Ogilvy & Mather vyšly tyto tři klíčové faktory úspěchu – dobrý marketing, úcta k tradici značky a dodržování kvality. Faktor zájmu podporovat domácí značky vzrostl od minulé studie na dvojnásobek. Překvapením je zjištění, že není podstatné, kdo značku vlastní, ale jak se o ní stará.

Naopak řemeslnické potřeby Řempo, slavná fabrika Walter či prací prášky Merkur a Tix jsou nejvíce vadnoucí české značky. Problém zmiňovaných značek je podle této studie především rezignace na marketingové kampaně, ekonomické problémy a celkově změny v daných odvětvích. Buď se nad nimi už zavřela historie, nebo sice dále fungují, ale nemají marketingovou podporu. A zde platí více než kdekoli jinde, „sejde z očí, sejde z mysli“.

Mezi českými značkami ale najdeme i některé, které mají šanci začít slavný comeback. Například Vinea je na nejlepší cestě následovat restart, jenž se povedl Kofole. Podobnou šanci mají i kola Favorit.

Reklamní agentura Ogilvy & Mather svou studií jasně poukázala na platné zjištění, že za úspěchem jakékoli značky, i nové, stojí především dobrý marketing a kvalita.

Studie s názvem Tradiční české značky v roce 2013 si můžete stáhnout na tomto odkazu www.ogilvy.cz/cz/pro-media/studie-ogilvy-mather.

Zdroj: Ogilvy & Mather

Autor Radek Holík



Zpět