Mediahill.cz

Právě se nacházíte:      Jak na to?
Náhled článku

Datum vložení 30. 5. 2013

Chyba
Chyba
Chyba
Chyba

Cílová skupina magazínu Kult

V březnu 2013 proběhl internetový průzkum mezi čtenáři portálu kult.cz, celkem bylo vyhodnoceno 185 vyplněných dotazníků. Výsledky ukazují, že čtenářsky nejsilnější věkovou skupinou jsou ekonomicky aktivní ženy od 27 do 45 let. Těsná většina uživatelů není z Brna, což naznačuje přitažlivost obsahu i pro neregionální čtenáře. Výsledky spokojenosti ukazují na kvalitní a přitažlivý obsah.


Pouze 30 respondentů (16 %) uvedlo, že nejsou čtenářem tištěného magazínu kult. Z toho k 18 respondentům se nedostane výtisk a ostatní dávají přednost internetové verzi.

Nepravidelných čtenářů tištěné verze je 63,6 %, tedy značná většina. Většina čtenářů (71,9 %) si kult. bere domů, kde jej potom čte nejčastěji rodina a v menší míře přátelé. Z těchto závěrů lze usuzovat, že kult. má výrazně větší zásah, než pouze počet fyzicky rozebraných výtisků.

Více než tři čtvrtiny (78 %) uvádějí, že jsou čtenáři internetové verze kult.cz. Ti ostatní na web nechodí především proto, že mají tištěnou verzi časopisu.

I u internetové návštěvnosti dominuje nepravidelná čtenost, a to v 52 % případů. Druhá nejvýznamnější skupina však navštěvuje web kult.cz týdně (32,19 %), poté jednou za měsíc (11,64 %), každý den navštěvuje stránky 3,4 % respondentů.

Výsledky spokojenosti ukazují na kvalitní a přitažlivý obsah, díky kterému si lidé magazín kult. oblíbili. S obsahem je spokojeno nebo spíše spokojeno 98, 7 % respondentů. Internetová verze vykazuje stejné poměry spokojenosti. Respondenti jako hlavní zdroj informací o kultuře zcela jednoznačně preferují internet, zhruba polovina z nich také tištěné magazíny. Kombinace webového portálu s tištěným médiem je nejspolehlivější cestou, jak zasáhnout maximum čtenářů.

Autor Redakce



Zpět